Resultaten
Wat leren leerlingen op onze school? En wat gaan leerlingen doen als hun tijd bij ons erop zit? Dat onderzoeken we ieder jaar.
Basisvaardigheden
Rekenen, lezen, taal en burgerschap zijn belangrijke vakken. Leerlingen hebben ze nodig om later zo goed mogelijk mee te kunnen doen. Daarom besteden we er in onze lessen veel aandacht aan.
We willen dat minimaal 75% van onze leerlingen aan het einde van hun schoolperiode het streefniveau voor deze vakken haalt. Vorig schooljaar waren dit de resultaten:
- Rekenen: 59% van de leerlingen haalde het streefniveau.
- Lezen: 90% van de leerlingen haalde het streefniveau.
- Taal: 90% van de leerlingen haalde het streefniveau.
- Burgerschap: 75% van de leerlingen haalde het streefniveau.
Daarmee hebben we voor lezen, taal en burgerschap onze ambitie behaald en daar zijn we trots op. Op het gebied van rekenen/wiskunde hebben we verbeteracties opgesteld.
Van de certificaten waar onze leerlingen voor op gingen is op vmbo-tl niveau 85% behaald. We behalen daarmee onze norm. Voor havo ligt dit percentage op 79%, waarmee we onze norm met 1% net niet halen. Op niveau vmbo-tl gingen 8 leerlingen op voor een volledig diploma en zij hebben dat ook allemaal behaald. Het slagingspercentage is 100%. Op havo-niveau gingen drie leerlingen op voor een volledig diploma en hebben twee leerlingen dit behaald. Het slagingspercentage daar is 77%. Wij zijn tevreden met en trots op deze resultaten.
Uitstroom
We streven ernaar dat zoveel mogelijk van onze leerlingen uitstromen naar vervolgonderwijs of een arbeidsplek. Vorig jaar stroomden 23 leerlingen uit. 74% vond een plek binnen het mbo of hbo en 12% stroomde uit naar een arbeidsplek.
Naar een passende plek
We besteden veel tijd en aandacht aan het vinden van geschikte uitstroomplekken. En we bereiden onze leerlingen daar ook goed op voor. Na een jaar informeren we of ze nog op de plek zitten waar ze na onze school naartoe zijn gegaan.
We willen dat 70% van onze oud-leerlingen na een jaar nog op de plaats van bestemming zit. Vorig schooljaar was dat zo in 59% van de gevallen. We hebben onze norm daarmee niet behaald en zetten daar verbeteracties op uit.
Vanaf januari 2026 geldt de nieuwe Wet van school naar duurzaam werk. Voor leerlingen met uitstroom-profiel Arbeid betekent dit dat wij aanvullende loopbaanbegeleiding (nazorg) organiseren.
Na uitstroom volgen we leerlingen op de werkplek en bieden ondersteuning waar nodig. Bijvoorbeeld bij veranderingen op het werk of in de thuissituatie. De mentor of trajectbegeleider blijft het aanspreekpunt voor ouders, leerlingen en de werkgever.